החזרי מס: מה חשוב לדעת?

פקודת מס הכנסה היא צו חוקי לפיו נגבה תשלום מס מכל אזרח ותושב מדינת ישראל – שכיר או עצמאי. במצבים מסוימים, מס הכנסה עשוי לזכות את משלמי המיסים בשינויים בחבות המס שלהם או בנקודות זיכוי שצברו שיביאו להחזר. זה יכול לכלול מקרים בהם אזרחים הם ותיקים, הורים חד הוריים או גרים בעיירות אזוריות מסוימות. דבר זה נקרא החזרי מס.

החזר מס הוא החזר של חלק או כל המסים ששולמו בעבר והוא נקרא גם זיכוי מס. הוא מונפק בדרך כלל על ידי הממשלה כאשר אדם שילם מיסים יתר או תבע יותר מחבות המס הכוללת שלו לשנה נתונה.

כדאי לוודא שאתם מכירים את הזכויות החוקיות שלכם ולהגיש בקשה לפחות פעם בשנה מפני שזכותכם לבקש החזרי מס מרשות המיסים.

3 סיבות מדוע אתם עשויים להיות זכאים להחזר מס

  • מצב רפואי: אם חוויתם תאונה, מחלה או נכות ונגרמו לכם השלכות כספיות כלשהן כתוצאה מפציעתכם.
  • עבודה: עובדים זכאים להחזר אם שינוי בנסיבותיהם משפיע על מצבם התעסוקתי. יש להודיע למעסיק לפני ביצוע שינויים ולהעניק הסכמה.
  • מצב משפחתי: ישנם סוגים שונים של זיכויים לצורכי מס בישראל, בהתאם למצב המשפחתי שלכם ומה גיל הילדים שלכם או כל תלוי אחר. לדוגמה, אם יש לכם ילד מתחת לגיל 18 תוכלו לקבל זיכוי נוסף. במקרים מסוימים אפשר לקבל יותר מזיכוי אחד.

מהם הסוגים של החזרי מס

זיכוי מס בר-החזר – זיכוי מס בר החזר הוא זיכוי שניתן להחיל על מסי ההכנסה שלכם ולהפחית את החבות הכוללת שלכם במס הכנסה. הוא זמין עבור הוצאות מסוימות, כגון אלה שנגרמו עבור חינוך הקשור לעבודה, טיפול בילדים, שירותי בריאות וחיסכון לפנסיה. ניתן להחיל זיכויים אלה הן על מס ההכנסה הפדרלי והן על מס ההכנסה המדינתי שאתם חייבים. חשוב לציין שלא כל הזיכויים ניתנים להחזר.

מיסים שלא שולמו – מיסים שלא שולמו מתייחסים לכל יתרה שטרם שולמה המגיעה על ידי אדם ב- החזרי מס לשנים קודמות. אלה עשויים לכלול מיסים שלא שולמו משנים קודמות, או יתרות מס על החזרי השנה הנוכחית. החזר מס הוא הכסף שהנישום חייב לממשלה (כלומר, מס הכנסה) שמוחזר לו לאחר שכבר שילם אותו במיסים.

הממשלה בדרך כלל מנפיקה המחאת החזר כאשר משלמי המיסים שילמו יתר על המידה את המיסים שלהם, אשר ניתן לפצות על יותר ממה שמלכתחילה נרשם מתלושי המשכורת שלהם או מופקדים בחשבונות הבנק שלהם.

סיבות טובות ללכת ליועץ מס

אולי הסיבה הגדולה ביותר ללכת ליועץ מס היא שהם ינהלו את החזרי המס שלכם מתחילתם ועד סופם. זה לא רק אומר שחיי העבודה שלכם נשארים ללא פגע, אלא שאתם גם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהתהליך כולו יתבצע ביעילות. הם ישלימו את כל ההתחייבויות בשמכם, מה שחוסך לכם זמן וזה הרבה יותר נוח.

המטרה היחידה של יועץ מס היא לפעול לטובתכם ולהבטיח שתקבלו החזר מלא. בעיקרון, אם אתם לא מקבלים את ההחזר, אז העמלות שלהם לא משולמות אבל עבור כל תביעה מוצלחת העמלות שלהם נגבות בסביבות 15%.

ייתכן שרשות המסים תחייב אתכם לשלם יותר ממה שהיה צריך אילו הייתם מודעים לשינויים שקרו בחייכם. כדי לתקן זאת, כדאי לדבר לפני כן עם יועץ מס.

אנו מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה העוסק בנושא החזרי מס, מקווים שניתן לכם כל הידע הרלוונטי ושלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים בנושא ובנושאים אחרים מוזמנים לבקר באתרנו.

כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד.

תפריט נגישות