מה לבדוק לפני שעושים תותבות

שיניים תותבות אלו נוצרות לפני עקירת שיניים להחלפה בתותבות ומשמשות מיד לאחר עקירת השן ובמהלך תהליך הריפוי, שעשוי להימשך עד חצי שנה. ניתן לשפר את היציבות והשמירה של שיניים תותבות אלו על ידי שילובן עם שתלים דנטליים. שתף בפינטרסט אם איבדת שן אחת או יותר עקב מחלת חניכיים או חורים בחניכיים, תוכל להחליף את השיניים הללו בתותבות מלאות או חלקיות. שיניים תותבות הן שיניים וחניכיים מלאכותיות שנוצרות בפה ונוצרות על ידי רופאי שיניים כדי להחליף שיניים טבעיות שאבדו או נעקרו.

שיניים תותבות יכולות להיות שלמות או חלקיות

מה שאומר שהן יכולות להחליף את כל השיניים בקו החניכיים העליון או התחתון, או רק כמה שיניים חסרות. לא משנה איזה סוג של שיניים תותבות אתה עשוי להזדקק, הן ייוצרו בהתאמה אישית כדי להתאים לפיך ולהתאים חזותית לשיניים הקיימות שלך. שיניים תותבות מיוצרות בהתאמה אישית לפה שלך ואתה לא צריך שיניים תותבות קבועות. לרוב ניתן למקם שיניים תותבות מיד לאחר עקירת שיניים.
למידע נוסף בנושא של מה לבדוק לפני שעושים תותבות ניתן להעיף מבט ב- totavotlior.co.il

רופא השיניים שלך יבצע מדידות וטביעות של הפה שלך ולאחר מכן יזמין תותבת מטכנאי שיניים

בעוד שתותבות רגילות ממוקמות לאחר עקירת שן, רופא התותבות שלך יתחיל בתהליך התותבות בפועל לפני עקירת השן. כאשר התותבת החלקית המיידית שלך מוכנה, תחזור למרפאת רופא השיניים כדי להסיר את השיניים ולהניח את התותבות שלך ולנסות אותן.

מתי ואיך לעשות שיניים תותבות קבועות לפני שרופא השיניים שלך יכול להתחיל לעשות שיניים תותבות קבועות

אתה צריך לתת לפה שלך זמן להחלים. לאחר עקירת כל השיניים (במידת הצורך), ייקח זמן מה לחניכיים בפה להחלים עד שהפרסטודנט יוכל להתחיל בתהליך יצירת התותבות. לפעמים רופא השיניים שלך עשוי להמליץ לך להמתין עד שהחניכיים שלך ירפאו לפני שתלבש את התותבות שלך, מכיוון שלפעמים זה עשוי להיות התאמה טובה יותר.

רופא השיניים שלך ימליץ על שיניים תותבות על סמך הצרכים הנוכחיים שלך. במקביל, ניתן להרכיב תותבת מיידית או זמנית. בדרך זו, השיניים שלך יחכו להגעת התותבת הקבועה שלך.

כמו כן

אתה יכול לנסות להסיר את התותבות שלך כל ארבע שעות בערך כשהלסת והחניכיים שלך מתרגלים לזה. לאחר שהפה שלך מתרגל לתותבות שלך, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ לך להסיר אותם לפני השינה. רופאי שיניים ממליצים להסיר שיניים תותבות במשך 6-8 שעות ביום כדי לאפשר לרקמות הפה להחלים מכל כאב או גירוי שאולי התרחשו במהלך היום.

שינה ללא תותבות

היא דרך טובה להירגע. גם עם תותבת שלמה, אתה עדיין צריך לדאוג לבריאות הפה שלך. בזמן שהתותבות שלך יצאו מהפה שלך, הקפד לנקות את החניכיים ואת כל השיניים הטבעיות עם מברשת שיניים רכה ולחה ומשחת שיניים פלואוריד במידת הצורך. הקפידו לנקות את כל משטחי התותבת, כולל המשטח שנמצא במגע עם החניכיים.

שימוש בכמות קטנה של דבק תותבות (לא יותר משלושה עד ארבע ספוגיות בגודל אפונה לכל תותבת) יכול לעזור לייצב את התותבות ולהחזיק אותן במקומן כאשר אתה מרגיש בנוח איתן

ויכול להקל על הלמידה. כל תותבת מיוצרת במיוחד עבור הפה שלך, מה שאומר שרופא השיניים שלך יקח רשמים כדי ליצור דגם להתאמה מושלמת.

ההבדל העיקרי בין תותבות מיידיות לתותבות קונבנציונליות

הוא שתותבות קונבנציונליות עשויות מגבס של פיו של המטופל לאחר עקירת שיניים. סוג זה של תותבות אינו מחייב את המטופל להישאר ללא שיניים לאורך זמן; עם זאת, סוג זה של תותב צריך להיות מותקן מחדש כמה חודשים לאחר ההתאמה. רופא השיניים עשוי להסיר או למקם מחדש חלק מהשיניים או את כולן בתהליך ולשלוח את התותבת חזרה למעבדה לתיקון מחדש.

לאחר מכן רופא השיניים יעקור את השיניים הטבעיות רגע לפני הנחת התותבת בפיו של המטופל

יש להסיר את שאר השיניים לפני שניתן ליצור תותבת מלאה קונבנציונלית או מיידית. מטופלים הזקוקים לתותבות שלמות מיידיות צריכים להסיר את שיניהם האחוריות כ-6-8 שבועות לפני ייצור התותבות המיידיות. לאחר עקירת השיניים ורקמת החניכיים החלה להחלים, תותבת קונבנציונלית מוכנה להכנסה לפה כ-8-12 שבועות לאחר הסרת השן.

תהליך זה

הוא השלב הראשון שלאחריו תהיה תקופת המתנה להחלמת החניכיים והנפיחות תפחת לפני יצירת התותבת הסופית. הדבר נעשה על מנת לוודא שהתותבת המלאה מתאימה בצורה נכונה ומתאימה לתווי הפנים של המטופל. שיניים תותבות חלקיות ממוקמות על החלק של קו החניכיים בו הן ימוקמו ומקובעות לשיניים הטבעיות הסמוכות כדי למנוע את נפילתן. הם נוצרים לפני עקירת שיניים ולאחר מכן משתמשים בהם לאחר עקירת שיניים.

בדומה לאופן שבו הם נלקחים עבור תותבת חלקית

אלא שזה ידרוש שימוש בסוג אחר של מגן פה כדי להסביר את העובדה שאין שיניים. ניסיון על שיניים תותבות עם שעווה הוא שלב חשוב בתהליך הייצור. זה מאפשר לרופא לאשר התאמה ותפקוד, ומאפשר למטופל לסקור את החיוך החדש לפני סיומו. באמצעות המידע המתקבל בשלב השולי של הנשיכה, טכנאי השיניים יקבע את הגודל, הצורה והגוון הרצויים של השיניים עם שעווה על לוחות הרגליים.

אם למטופל יש חתכים גדולים

צלחת הבסיס עלולה להרגיש רופפת, מה שעשוי לדרוש שימוש בדבק תותבות כדי להבטיח שצלחת הבסיס ממוקמת כראוי להתאמה. המפתח כאן הוא לקבל מידע מלא על המקום שבו תוטבע התותב, וזה עשוי לכלול עריכה ראשונה של הקצוות עם משהו שנקרא מקל ירוק כדי לוודא שהחיבורים השרירים נרשמים היטב. באמצעות שימוש בתותבת רחבה ושפת שעווה להערכת מיקום השיניים, נבטיח נשיכה מושלמת כך שלא יהיו נקישות כאשר המטופל מדבר או לועס.

אנו נשתמש בתותבת הניתנת להסרה ושפת שעווה

כדי לדגמן את השיניים כדי לוודא שהשיניים באורך המושלם ושמישור השיניים מושלם. הביקור השלישי מורכב מניסיון של איטרציה ראשונה של התותבות. אנו יכולים גם לבצע שינויים על סמך התאמה זו. לאחר כמה התאמות קטנות והקפדה על התאמה של התותבות שלך, תצא מהבדיקה הרביעית שלך עם סט שיניים חדש. ברור שכאשר מייצרים תותבת מלאה חדשה, איננו צריכים להתחשב בשום שיניים (כי אין כאלה), מה שמפשט את העיצוב בהשוואה לתותבת חלקית; זה רק תותב מוחלט. אמנם זה עשוי לקחת קצת זמן רק להסתגל לתותבת חדשה, אבל רוב הסיכויים שאם השיניים שלך נעקרו באותו יום שקיבלת את התותבת, תצטרך לבדוק עם רופא התותבות שלך כדי לוודא שהן ממשיכות להתאים כראוי. אתה מרפא.

שיניים תותבות בראשון לציון

תפריט נגישות