מהם העיסוקים של בלש פרטי

בלשים פרטיים הם אנשים שעוזרים לאנשים לחשוף את האמת על אדם. בניגוד לבלשי המשטרה, הם אינם נדרשים לבצע חיפושים ללא או עם צווים, אלא רק צריכים לוודא שהם שומרים על סודיות וליצור קשר עם גורמי אכיפת החוק בעת הצורך. הם חייבים להיות יצירתיים, חדים, מאלתרים מצוינים כשצריך ומהירים עם זיכרון טוב וכושר שיפוט מעולה.

יש הרבה דרכים שונות שבהן אנשים מנסים להסתיר מידע מהצד החוקר. דיווח מידע פיננסי סודי או התנהגות מינית, למשל.

מה העיסוקים של בלש פרטי

בלשים פרטיים הם מומחים בחקירות פרטיות. בתחילה, עליכם לבחור בלש פרטי המתמחה בסוג החקירה שאתם צריכים. ייתכן שיש חפיפה מסוימת עם תחומי התמחות של בלש כלשהו, אבל כל תחום הוא ספציפי לתחום אחד. בגלל זה המחשבה הראשונה שאמורה לקפוץ לכם לראש היא מה אתם מעוניינים לחקור.

ישנם תחומים רבים אחרים שהחקירות הפרטיות מכסות, אך אלו הם העיקריים והחשובים ביותר בתחום:

  • בגידות – בעוד שבגידה היא דבר נפוץ מאוד, חלקם כוללים בגידה בנישואים ובין בני זוג. הבלש הפרטי יכול להשתמש בכישוריו כדי לחקור את ההבדל בין שני התרחישים הללו, ולהבין מה קורה.
  • חקירות כלכליות – חקירה פיננסית היא תהליך של איסוף מידע על מצבו הכלכלי האישי של מישהו ובדיקתו. בימינו התהליך הזה נעשה במחשבים וניתן לחקור אנשים בהרבה דרכים שונות. אדם עשוי גם להיחקר עבור ישות עסקית (כמו חברה). במהלך החקירה נאספים נתונים על שכר, נכסים, חובות, חשבונות בנק ועוד.
  • חקירות מסחריות – יש הרבה בעיות שארגונים עשויים להתמודד עם בעיות, אבל אחת החמורות מהן היא כאשר עובדים גונבים מהחברה שלהם. זה עלול לגרום להם לאבד משאב חשוב וגם לגרום לבעיות משפטיות. זו הסיבה שכל כך הרבה מקרים נחקרו כדי למנוע את הסיכונים העתידיים האפשריים.
  • מודיעין עסקי – עסקים משתמשים לעתים קרובות בחקירות אלו שהן חוקיות ולעתים קרובות חלק מאסטרטגיה תחרותית רחבה יותר כדי לקבל מידע עסקי. הם מתנהלים בצורה חוקית, במטרה לאסוף מידע שעלול להזיק על המתחרים שלהם.
  • חקירות פליליות – חקירות אלה מטרתן לחשוף מקרים של עבירות פליליות בקרב הנחקרים, הם דורשים חקירה מקיפה, יסודית וחשאית.
  • בריונות ברשת – סוגים אלה של חקירות בריונות ברשת הוכחו כחשובות מאוד במאבק באיומים והפחדה מקוונים. בעזרת מידע המיקום שהם מספקים, ייתכן שהחוקרים יוכלו לאתר את המקור הספציפי להפרות גבולות כאלה ולנקוט פעולות מתאימות.

לפי מה נקבע העלות של בלש פרטי

גודל העבודה

עלות חקירה פרטית מבוססת לרוב על מספר השעות עליהן תרצו לשלם. ככל שהיקף העבודה רחב יותר, כך הבלש שלכם יעבוד יותר שעות והעלות תגדל בהתאם.

מרחק העבודה

שירותי חקירות פרטיות עלולים להיות יקרים מאוד, ולכן חשוב לחוקר לאסוף כמה שיותר מידע על מקום עבודתו. הם צריכים גם להכיר את הסביבה. 

מהי מטרת החקירה?

כשמדובר בחקירות קשות ומסובכות, הבלשים יצטרכו לעבוד קשה יותר מאשר כשמדובר בחקירות פשוטות. במקרים אלה, המחיר עבור השירות שלכם יכול להיות גבוה יותר.

האמצעים בהם הוא משתמש

סוגים מסוימים של חקירות, כמו כאלה המשתמשות בכלים מורכבים כמו מכשירי האזנה, מצלמות ראיית לילה ומצלמות מיוחדות יעלו משמעותית יותר.

גודל הצוות

יש יותר מדרך אחת לאסוף ראיות, אבל המחיר יעלה בהתאם. חקירות הדורשות צוות בלשים צריכות להיעשות בזהירות מכיוון שהדבר יכול להשפיע על העלות.

בית משפט

בסוף מהלך החקירה הבלש פרטי מגיע אל בית המשפט על מנת להציג את הראיות שנאספו בחקירה בפני שופט. עלות ההגעה השל הבלש פרטי לבית משפט עלול להגיע לסכום של 1500 שקלים.

אנו מקווים שמאמר זה נתן לכם רקע בנוגע לנושא בלש פרטי.

תפריט נגישות