ייפוי כוח בלתי חוזר למה הוא חשוב

יש?

לקוח נותן ייפוי כוח (POA) לעורך דינו בעת מינוי בהזדמנויות שונות, כגון העברת קניין לנכס, קבלת החלטות פיננסיות, ויתור על סמכותו שלו לקבל החלטות כאלה על בריאותו. החזקת POA היא כלי משפטי שיש להשתמש בו בתבונה כדי למנוע אובדן פוטנציאלי של ההטבות העתידיות שלו

אם נתנו לי POA על ידי הלקוח שלי ויש לי סיבה להאמין שהייתה לו השפעה מיותרת. במהלך השנים האחרונות יכולתי לבטל את תו"א שלו לפני שהוא לא מוגבל מבלי להמתין עד שיופסקו לו כשירים.

זוהי הדוגמה המושלמת מדוע סעיף ביטול מועיל כל כך: אדם שאינו מסוגל, או שאינו מסוגל לנהל את ענייניו בעצמו, עלול להיות קורבן להונאה, ולכן סביר כי ביטול סעיף היה בתמ"א שלו. סעיף הביטול יאפשר למי שפועל בתום לב (למשל, עו"ד התביעה) לבטל את התביעה לפני שהנכה אינו מסוגל לקבל החלטות משלו. זה מונע הונאה ומגן על המוטבים לאבד את הירושה.

POA בלתי חוזר לעומת POA הניתן לביטול

POA בלתי חוזר מבטל את סמכותו של הלקוח לבטל (מכל סיבה שהיא) לאחר שתקופת זמן מסוימת של 90 יום פגה. הביטול אינו מותר לאחר תום תקופת 90 הימים, גם אם הדבר נדרש על פי חוק. מדינות רבות גם דורשות מהלקוח לכלול את סעיף הביטול בתמ"א המקורי שלו על פי חוק.

POA שאינו ניתן לביטול בגלל הסעיף שלו מכונה גם בדרך כלל POA "עירום". כפי ששמו מרמז, תמ"א "עירום" מתייחס להסכם תמ"א המכיל סעיף המצהיר במפורש כי אף אחד מלבד הלקוח המקורי אינו רשאי לבטל את סמכותו של הלקוח כמרוויח הראשוני, לא משנה מה יקרה מאוחר יותר בחייו של הלקוח.

למרות שייפוי כוח "עירום" יכול להיות שימושי, הוא לא מומלץ למי שירויח מכך ביותר. הבעיה העיקרית עם POA "עירום" היא שאתה לא יכול לתת למישהו סמכות על הנכסים שלך אלא אם כן אותו אדם זכאי כחוק לטפל בנכסים. החוק יחייב את אותו אדם לקיים איתך מערכת יחסים, כלומר שהוא חייב לדעת עליך מספיק כדי לעזור לך, מה שלא תמיד יכול להיות כך.

סעיף ביטול מול תאריך ביטול

ביטול הוא התהליך המשמש כאשר לקוח אינו מסוגל יותר לקבל החלטות בכוחות עצמו, או שיש התעללות באמון. אם אינך מאמין שתוכל לערער בהצלחה על ההחלטה שקיבל לקוח, או שאתה לא סומך על אותו לקוח שיתנהג כפי שהסכים לו, או אם הלקוח חסר יכולת משפטית, עליך לבטל את תמ"א.

למי שההחלטה שלו מעוררת ערעור, הדבר יגרום לאובדן סמכות עד שבית המשפט יקבע כי הסמכות תבוטל בתום לב. הביטול תקף לאחר תקופה של 90 יום. ייפוי כוח רבים מאפשרים ללקוח לבטל את הסמכות מסיבה טובה, כגון בקשה מצד שלישי. מסיבה זו, מרבית ייפוי הכוח אינם מכילים הגבלת זמן. רוב ייפוי הכוח בקליפורניה נותנים ליפוי הכוח סמכות מלאה לפעול בכל פעם שהלקוח אינו כשיר.
לעוד פרטים נוספים אודות ייפוי כוח בלתי חוזר למה הוא חשוב יש לבדוק כאן: rehovot-notary.com

תאריך ביטול הוא התאריך או השעה הנקובים (כלומר, התאריך שלפני הלקוח שלך יבטל את ייפוי הכוח) שאחריו ייפוי הכוח ניתן לביטול. באופן כללי, זהו יום חייו האחרון של הלקוח. עם זאת, במקרים מסוימים הלקוח עשוי לתת מיפוי הכוח למישהו שישתלט על רכושו במקרה ויהפוך לכושר. אם זה המקרה, כאשר

 

תפריט נגישות