איך סליקה צפויה להיראות ב-2023?

שוק התשלומים הדיגיטליים משתנה כל הזמן, וגם לא מפסיק לצמוח. על פי הערכות, הוא אמור להיות שווה כ-12.5 טריליון דולר עד שנת 2027. אלה בשורות טובות, מכיוון שהשוק הדיגיטלי מספק לצרכנים יותר אפשרויות תשלום מאי פעם.

רוצים להציץ לעבר פתרונות סליקה שישלטו בשוק ב-2023? הכנו לכם טעימה קטנה.

ארנקים ניידים

בשנת 2021 התפרסם דוח על ארנקים ניידים, שביצעו הגופים Boku ו-Juniper Research. על פיו, 1 מכל 2 אנשים ברחבי העולם ישתמש בארנק נייד עד 2025.

כרגע, סין מובילה את העולם בתחום הזה. 45 אחוז מהמבוגרים במדינה האסיאתית משתמשים בטכנולוגיית תשלום זו בכל יום ו-41 אחוז משתמשים בה פעם בשבוע. בניגוד לזה, בארה"ב ובקנדה רק 6 אחוז מהמבוגרים בארנק נייד מדי יום, וגם בישראל אנחנו יכולים רק לחלום על נתונים כמו בסין. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי קיימת צמיחה בכל האזורים.

נוחות היא אחד הגורמים המניעים את אימוץ הטכנולוגיה. ארנקים ניידים מקלים על צרכנים שמשתמשים בעיקר בסמארטפונים שלהם לרכישות, פיזיות או מקוונות.

תשלומים מקוונים

גם המסחר האלקטרוני ממשיך לצמוח. לאחר שיא של צמיחה (31.8) אחוזים בשנת 2020, בשיא משבר הקורונה העולמי, צמיחת השוק צפויה להימשך בשנים הקרובות. הצרכנים התרגלו לתנאים מסוימים, והם לא מתכוונים לחזור אחורה.

כל זה כמעט ברור מאליו בשוק ה-B2C (מכירות של עסקים לצרכנים פרטיים), אך שינוי של ממש ניכר גם בתחום של מכירות B2B (מעסקים לחברות) מקוונות.

עסקים שמקדמים את תוכניות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, מחליפים תהליכים שלהם לרוחב המחלקות והצוותים. זה כולל שימוש בתשלומי B2B מקוונים, שחוסכים זמן, מפחיתים עלויות, משפרים את תזרים המזומנים ומספקים ללקוחות דרך נוחה לשלם.

תשלומים מוטמעים

אחד הדברים שחברות רבות מנסות לעשות להגדלת המכירות שלהן, הוא העברת התשלומים לרקע של חוויות אחרות. כלומר, הן מטמיעות את מעמד התשלום בתוך אפליקציות שיווקיות ושימושיות, ובכך ממזערות את החיכוכים הכרוכים בתשלומים.

מפתחים משלבים טכנולוגיית תשלום עם אפליקציות מסוגים שונים, וגם בשנה הקרובה צפויות אינטגרציות תשלומים ומערכות נוספות.

תשלומים ללא סיסמאות

ברית ה-Fast Identity Online (FIDO) מפתחת פרוטוקול, המתבסס על ביומטריה ועל קריפטוגרפיה של מפתח ציבורי לביצוע אימות זהות.

הפרוטוקול אמור לאפשר לצרכנים להיכנס לאפליקציות שונות במכשירים שונים מבלי להזין סיסמאות. זה מבטל את הבעיה של אישורי כניסה שנשכחו, אבל, חשוב מכך – יש לכך פוטנציאל לסייע במניעת הונאות מקוונות. הרבה יותר קשה להתחזות למשתמש שמתחבר עם טביעת אצבע או סריקת פנים.

תשלומים ירוקים

ללקוחות אכפת מקיימות יותר מאי פעם. למעשה, מספר החיפושים בגוגל אחר מוצרים בני קיימא גדל ב -71% ברחבי העולם מאז 2016. לכן, חברות סליקה ותשלומים מנסות ליישר קו על ידי רכישת חומרים ברי קיימא, החלפת נייר בקבלות ופירוטים דיגיטליים ותמיכה במטרות סביבתיות.

תפריט נגישות